torsdag 21 augusti 2014

Finansminister Alexander Bard

Har du bestämt dig vilka du ska rösta på 2014? Personligen har jag tänkt att rösta som jag gjorde förra valet, men om alla tänkte likadant d.v.s. att de röstar som de gjorde förra gången, så blir det ju ingen skillnad. Betyder det att jag är nöjd? Har de 4 senaste åren varit bra? Nej det tycker jag inte, men jag vet inte om det är regeringens fel, mitt fel, samhällets fel. Jag vet bara att jag inte är nöjd.

Kanske borde man inte välja parti utan man borde börja rösta mer på individer. Vem kan utföra ett jobb bäst på en specifik ministerpost. Det blir förstås mycket svårare att välja, men det blir mer rättvist. Som det är nu, så har jag ingen aning om vem som får jobbet som nästa finansminister. Det kan ju bli helt galet fel.

Nu är det oändlig många ministerposter som skall tillsättas, men vad sägs om följande kandidater till nedan nämnda poster:

Finansminister = Alexander Bard, han är duktig debattör, har intresse i politiken, kan matematik, lyckas göra pengar på allt vad han tar sig för. Han är också rolig att se på. Tänk er honom i kommande regering.







 
Socialminister= vem annars än Tomas DiLeva. Han tycks ha ett lugn som smittar av sig. Han har också visat sig vara medmänsklig och honom kan man tro på. Genom att blanda solidarisk tänkande med kosmiskanda så kommer vi att bli värdens lyckligaste folk.








Idrottsminister= Patrik Sjöberg. Inga kommentarer behövs.








 
Utbildningsminister= Vad sägs om Victoria Silvstedt. Man behöver inte ha värdens bästa och längsta utbildning för att lyckas i värden. Man kan till och med bli framgångsrik genom att spela dum. Alla kan bli duktiga på något. Eller som jag brukar säga, det är inget att gråta över att du inte klarade matten i skolan, du är duktig på något annat.






Statsminister=här finns många bra kandidater. Men jag skulle nog vilja välja Gry Forssell. Va, hon från Silicon? Ja, hon! Så läcker, allmänbildad, vältalig, diplomatisk och vem säger emot henne. Hennes vilja, vår lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar