lördag 23 augusti 2014

Hitler får mig att skratta!

I vanliga fall läser jag deckare och andra lättlästa böcker. Komedier ligger inte högt på min lista. Men nu har jag läst en och jag vek mig av skratt. Han är tillbaka heter boken och är skriven av Timus Vermes. Jag skulle kunna försöka förklara vad boken handlar om, men det skulle bara bli pannkaka. Det går inte med några ord förklara det roliga. Enkelt kan man säga att Hitler var aldrig död, utan han vaknar plötsligt till liv och han skall försöka anpassa sig in i dagens värklighet. Att det krockar är förståligt. Men det krockar på ett skönt sätt. Människor idag är inte smartare än vad människor var under andra värdskriget. Ge boken en chans, ni kommer att bli överraskade. Den är inte bara rolig, utan den är skriven på ett mycket underhållande sätt, blandat med nyspråk och gammelspråk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar